logo

Jézus Krisztus Tanítványai

Első kísérleti weblap


4. oldal

 

Patentek

 

Ezen az oldalon olyan rövidke írásokat helyezek el, amelyek akár tanulmányaimban is helyet kaphatnának. De néha távol vannak minden biblikus témától, ezért még elfelejtem őket, és soha sem említtetnének meg. Netán arra a sorsra kerülnek, hogy sok év múltán jut eszembe a dolog, ezért várakoztatom, raktározom őket az agyamban, de egy ilyen lehetőséget nem hagyok ki. Ha olyan hangulatom van, jól esik írni egy keveset, amelyet később mások tudásában felfedezhetek. Tudom, hogy nem hiába a küldetésem! A Példabeszédek is említ valamit, amely nagyon ráillik arra, hogy folytassak párbeszédet az emberekkel, mert ez nekik is jóleső érzéseket közvetít.

"Mikor nincs mennyei látás, a nép elvadul; ha pedig megtartja a törvényt, oh mely igen boldog!" Péld. 29,18

A legtöbb patent egy nagyobb, már kifejtett dolgozatból szándékosan kihagyott részlet, mert az érthetőség rovására nem foglalkozhatok túlságosan speciálisan semelyik témával sem. Nekem meg kell maradnom a középszintű elméletek bemutatásánál. A könyveimet és tanulmányaimat az általánosság felé hagyom terjeszkedni, nem tárgyalhatok ki mindent a legalaposabb részletekig, mert a nép és sok egyéb érdeklődő megunná az olvasást. A legfontosabb a Szentírás olvasása, de azt hiszem ezt nem kell különösebben hangsúlyozni. A hitetlen embert mindig más dolog győz meg, mint a hívőt szokásos. A hívőt az ilyen velős igazságok hozzák lázba, mint a Példabeszédek igazságai. Mert ezek egy őszinte egyenes ember tapasztalatai. Ezeket nevezhetjük bizonyságoknak. A nem hívő ember viszont arra is kíváncsi, hogy az egymást meghajtó fogaskerekek miért nem melegednek föl, és törik ki a foguk, ha nem használnak olajat vagy zsírt a szerelőüzemben. Mi volt az induló gondolatom? Egy jól kifejtett rendszert tovább lehet részletezni úgy, hogy minden mozzanat azt jelenti továbbra is, mint eddig? Ha az ember magára ölti esőköpenyét, már sokmindenre lehet következtetni, de a patentok hangját hallva nem kell semmit sem elhinni, mert a patentok hangja mindig többet jelent, mint a tudásunk lehetséges kimeneteleinek elemzése. A pattanás messzire elhallatszik és meggyőző gondolatok lepik el az agyunkat. Mások írásait olvasva szánhatunk időt arra, hogy megkeressük két vagy több dolog egymásba simulását, amely mindig aranyárban számolt logikával történhet /Péld. 16,6/. Ha egy írásból hiányzik a logikai-levezető rész, az bizonyosan nem lesz keresett olvasmány, vagyis nem lesz sikersztori.

Szóval kis adagokban mérem ki Önöknek a tudományt, amelynek haszna abban van, hogy a kérdéses és tisztázatlan részeknél a Patent brilliánshoz hasonlóan illeszkedik bele egy általam már bemutatott vagy bemutatni kívánt elmélethez. Lesz teljesen önálló Patent is, amelyet mércének lehet majd használni. Más teóriáimhoz igazodnia kell, nem alakulhat ki ellentmondás sehol sem a Patent és egy általános elképzelés összeillesztésekor.

 

1. Az eredendően konfliktusban lévő lélekről

 

Az emberi lélekről írott tanulmány 1. részében említettem azt, hogy jelentős számban élnek köztünk zárkózott emberek. Ez azzal jár, hogy közösségben passzívak. Még akkor sem változtatnak ezen, ha sok előnnyel járna nekik az, hogyha megnyílnak másoknak. Most abba nem mélyedek el, hogy miért, de megállapítom, hogy a zárkózottságot sem magától értetődik felvállalni. Az emberek nagyon hamar autizmusra gondolnak. Ami tulajdonképpen nem is tévedés! A zárkózottságot másképp is lehet kezelni. Az egyén tekinthet rá úgy is, mint ami következmény. Amikor a konfliktust megélő egyén tűnne saját maga előtt abnormálisnak, ha az ilyen tárgyú dolgaikról az emberek tudnának. Ezért elrejti maga és mások elől. Lényegében véve a két dologgal -a részvétlenséggel és a betegességgel is megismerkedik mindenki, ebből nem csinálok kétféle beállítottságot- kell megküzdenie az egyénnek. Elfogadja vagy nem, azt, hogy bensőjében antianyag vagy egy egész világ húzódik meg, amely ellenkezik minden ismert tárgyi és élőlénnyel, ha az harmóniát sugároz. Antivilág bizonyíthatóan nem is létezik. Az antianyag lényege éppen az, hogy az már valamiféle lebontott anyag, amely hasonlíthat az anyag építőkövére, de néhány fizikai paraméterben ellentettjére változik. Ez vagy így van, vagy eleve és eredendően létezik antianyag, amelynek a szerepe az, hogy az anyagi világot bontsa le. Nem tudom melyik a valószínűbb. Az utóbbihoz kevesebb feltételezés szükséges, de ez sem mindig érvényes szabály!

Az antivilág annyiban jöhet szóba, hogy a Biblia szerint léteznek rossz, gonosz lelkek, és angyalok, meg fejedelemségek, amelyek 100%-osan az emberi lélek ártalmára vannak. Ezt is lehet úgy magyarázni, hogy a gonosz lények zaklatják az emberek lelkét és a kapcsolatuk során kiszipolyoznak mindent a lélekből, így az leépül és a továbbiakban az is negatívvá válik. A kapcsolat nem szimbiózis, hanem parazitizmus. Gonosz lények azért nem létezhetnek, nem lehetnek igazi élőlények, mert mint élőlényt a működésképtelenség jellemezné! Akkor pedig inkább a tárgyi világhoz közelítő jellemzőket sorolhatnánk fel. Sátánnal kapcsolatban épp az a különleges, hogyha ő előre rendelt szerepet kapott, mégis volt annyi mozgástere, hogy Istennél vétót /tiltakozás joga/ nyújtson be. A nagyobb szabadsággal megnövekedhetett benne az élőlények lelkére hasonlító tulajdonság. Egyáltalán az, hogy vannak tulajdonságai már magasan szervezett létre, lelki lényre utal. Neki a függetlenség és önállósodás abba került, hogy Isten többé nem veszi vissza tőle az elért szabadsági fokokat, hanem mint örökké létező élőlényt ítéli kínhalálra. A gonosz angyalok is pusztulásra ítéltettek, a tűztóba vettetnek majd, akár Sátán.

"Mert ha nem kedvezett az Isten a bűnbe esett angyaloknak, hanem mélységbe taszítván, a sötétség lánczaira adta oda őket, hogy fenntartassanak az ítéletre;" 2 Pét. 2,4

Ez az elmélet meg annyiban sántít, hogy kivételes lehet az az egyén, akit nem zaklatnak démonok vagy gonosz angyalok. Az antianyagból felépült lények közül a démonok biztosan ideig-óráig időznek az emberben. Kimennek belőle, bejárásuk lehet oda, mint egy lakhekyre...

Rájuk végképp nem vonatkozik az ami Sátánra vagy a gonosz angyalokra érvényes. A mai napig a Mennyek országában élhetnek, hiszen Isten szolgáiként felhasználja őket a büntetésre. Az emberek szempontjából ez a legfontosabb túlvilági tényező, vagyis az ördögi-démoni lények időszakos létezése a testben. Az ördögi lény megszűnése, elpusztulása is bekövetkezhet. Ekkor általában más démonok veszik át az irányítást a halálhoz közeli emberi testen. Ezt részletesen, versekkel teletűzdelve majd önálló, tartalmasabb tanulmányban fejtem ki. A saját tapasztalatom és nem az okkultizmus miatt hiszem ezeket a démonokról. A logika szerint ők Isten szolgái. Legalábbis akkor, ha bizonyos feltételek mellett keletkeznek, más feltételek mellett elpusztulnak, vagy kiűzik őket a testből.

A démonok szimbiózisban élhetnek az ember testében annak lelkével. Ezt a részt teljes egészében le lehet választani az emberről! Nem teljesen így van, de kb. ez a helyzet előállítható. A zárkózott ember úgy tekinthet belső lényének egészére, hogy az csak annyi, mint egy virtuális lemez, egy virtuális meghajtó a számítógépén, amivel sokmindent tehet. Másik operációs rendszert telepíthet fel rá. Például a Windows xp mellé a virtuális lemezre Windows vistát telepít. Ha bármi nem stimmel, akkor a pc kezelője törölheti a virtuális lemezről a problémás op. rendszert. Ha még nagyobb a baj, akkor az egész virtuális lemezt törli. A pszichéjéről/vel Ezt tanulhatja meg, illetve tudják is a legtöbben a zárkózott emberek közül. A belső embert akár nem létezőnek is tekintheti, ami lehetetlen, de ügyes trükkökkel más típusú emberek benyomását kelti az egyén akkor, amikor nem használja ezt a konfliktusba keveredett lelket a démonokkal. Azért nem lehetséges a teljes karantén, mert a karantén kerítéséhez hozzáér a való világ egy része. Vagy az is lehet, hogy le sincs választva igazából a környezetről. A határ csak mesterséges. Ettől még rosszabb is lehet a helyzet, ha mozgás indul meg belülről és tovaterjedve, végigszalad a rendszeren. Aztán az is lehet, hogy a belső dolgokat eltávolítjuk úgy, hogy jól átmosatjuk azt valami jó kis szuper folyadékkal. De ez a folyadék visszafelé is jön és igazából nincs hova letenni a kimosott lelki ingereket, csak a lélekhez. Nem igazán megfelelő ehhez a környezethez való kapcsolat.

Folyton visszatérő gondolatom, hogy egyáltalán hogyan létezhet bármilyen élőlény, ha tulajdonképpen keletkezésének első pillanatától működésképtelen?! Léteznek lehetséges válaszok. Ha az örökkévaló Isten akár az örökkévalóságon át is képes fenntartani gonosz lényeket, akkor démonokat is ezért teremt, vagy tart a Mennyek országában. Hogy magam is megnyugtassam, csak annyi biztos az ember és az emberiség előtt, hogy ember nem létezhet sokáig úgy, hogy nagyon gonosz, mert akkor az életét hamarosan bevégzi. Az angyalokról amugy sem értjük még azt sem, hogyan, hol, léteznek. Miért van több fajtájuk? Akkor nem muszáj napokat töprengeni azon, hogyan működhet a működésképtelen dolog. Azért egy példát ide írok. Ha az elromlott Tv-készülélket kidobnánk a Föld bolygó vonzásából, elméletileg az még nem jelentené a teljes halált. Valamelyik bolygó például befogná, pályára állítaná és a bolygó életében annak fontos elemévé válhat; Hold lesz belőle. A hulladékfelhasználás egészében jelenti azt, hogy hibátlanul működni képes alkatrészeket kiszednek az elromlott műszaki cikkekből és más műszer alkatrészévé teszik. Tehát azt vallom, hogy egy létező dolog két vége helyett, a köztes részt válasszuk. Arra és azért, amire akarjuk. Maga a dolog, hogy valami nem működik és akkor rossznak tartjuk, ha működik valami akkor az már jó- nem valami emelkedett gondolkozásra vall. Minden működő dolgot el lehet rontani és minden rosszat újra be lehet üzemelni. Ennyivel juthatunk tovább ezen a nem valami tekervényes útvonalon. Maga a harmónia mibenlétét sem könnyű értelmezni, hiszen hogy lehet az, hogy minden ami 1, az nem kerül konliktusba. Ami 2, az már igen?!

A konliktusokhoz a mágnesesség természetével közelítek. Ezt szeretem én nagyon és meg is értem majd minden-féleképpen. A konfliktus mindent szétdarabol, elemeire bont. A mágnest mégsem fenyegeti ez a veszély. Mert Isten kvantum és atomi szinten is megoldotta a + és a - mágnesesség lehetőségét. Szerintem a + és a - valójában nincsen benne a mágnesrúdban, nem feltételezek a mágnesnek egy állandó mágneses teret, amelyek azért léteznének, hogy fenntartsák a mágnesességet. Nem kell a testtel és az erőtérrel foglalkozni, azok csak akkor keletkeznek, ha tárgyak közelednek a mágnestesthez. Ekkor a mágnes vagy vonzza vagy nem vonzza a kül. anyagokat. A vasrteszeléket vonzza az egész mágnesrúd. Tehát nincs + és - vége, itt az egész test +an hat a mágnesre.! A műanyagot nem vonzza a mágnes, ezért nem alakul ki a dipólus-jelleg. Ehelyett minden részében - an hat a műanyagra. Ha egy másik mágnest közelítünk a mágnesrúdhoz, csak akkor tűnik elő a két pólusa. A két pólus helye nem állandó, mert ha 2 mágnesrudat a + résznél összeillessztünk, akkor az eggyé válnak és az eredeti mágnesrúd - részéből aztáűn + lehet. Minél több darabot egyesítünk annál inkább megváltoztatjuk a + és - részek kiterjedését! A mágneses jelenség tehát ahhoz hasonlítható, amikor a környezet szelektál és válogat egy dologban, hogy a dolgot valamilyenné tegye! A mágnes tehát intelligens anyag, nem olyan, mint a hidrogén, a króm, a fluor, hanem sokféle szabadsági fokkal van megáldva.

Gondoljunk a mikuláscsomagra. Amit az emberek válogatnak össze. Bármilyen nem lehet, mert ahol a csomagot árulnak, onnan kell megvásárolnunk a belevalókat. Lesz aki vesz agy pici és egy kicsi mikulást, meg 3 db szaloncukrot. Lesz aki egy nagy mikulást vesz és 5 db szaloncukrot. Van aki, táblás csokoládét tesz bele és gumicukrot, meg 2 szaloncukrot. Így megy ez bizonyos határokig. A mikuláscsomagból bőven elág, ha csak a csomagot jegyezzük meg! A mágnes + és - jellemzőit is jegyezzük meg, azzal a kitétellel, hogy más anyagok jellemzői adják ki a sajátjellemzőket. A mágnesesesség kétféle emberben is beépült a lelkébe. Az a zárkózott ember, aki tapasztalat szintjén tájékozódik. Isten szempontjából ő az igazságos bíró. Ugyanez az igazság van benne az olyan gondolkodó emberben is, aki viszont nyitott a világra. A mágnesesség nem is a lélekben van, hanem a lélek van mágnesek között és az lebeg ill. körkörös mozgást végez. Más típusokra az elektromos jelenség, a gravitáció, vagy az elemi részecskék fizikája jellemző. Remélem ezt a a tanulmány 2. részében röviden le tudom majd írni.

A lélektani konfliktust meg kell érteni a természet törvényeivel kapcsolatban, ez nem vitás. Ezért a gyógyító ember és a bíró tudja azt igazán, mennyire számit a fogadtatás, mások reakciója abban, hogy + vagy - legyen belőlünk. Mások ezt nagyon is feltételekhez kötötték. Ezért a + és - részeknek jól meghatározható helyei vannak...

Az autizmus a démoni világ akciója miatt alakulhat ki az emberekben. Olvassák a Wikipédiát, ha csak annyit tudnak egy-egy dologról, ami ott írva vagyon, igen fejes embernek számítanak majd. Már az első sorokban hivatkoznak a görögökre, akik felfigyeltek és megkülönböztettés az ilyen embereket másoktól. A dolgot isteni vagy sátáni erők tulajdonították. Milyen jól egyébként! Én is csak ennyit szerettem volna mondani. Ha nem ezért zárkózik el az egyén, akkor az antianyaggal van elfoglalva, hogyan zárhatná azt ki magából. Ezért van szükség a mágnesek közvetítette erőtérnek. De nem teljesen biztos, hogy sikerülhet a démoni lélek befogása. Mások a démonokkal végeztetnék el az antianyag kiktatását. Ez sem tökéletes elgondolás. Ezzekkel a gondolatokkal búcsúzom a megtérést választó embertől, aki Jehova Istenben bízik. Nem akar konfliktust, végső soron miért is akarna. Csak egyszer ezt választotta, aztán nagyon megszokta a döntéseit, mert nem halt bele semmilyen rossz választásba még. Isten akár újra is teremtheti Önben a lelki struktúrákat, amit esetleg nem sikerült felépíteni, azt ő képes megépíteni. Az Úr közösségében pedig nagy áldások is várhatnak ránk, talán Önre is. Kettőt jól bevéstem az emlékezetembe. Ezek:

Mikor jóakarattal van az Úr valakinek útaihoz, még annak ellenségeit is jóakaróivá teszi. Péld. 16,7

Megnyerte a jót, a ki talált feleséget, és vett jóakaratot az Úrtól! Péld. 18,22

Köszönöm az érdeklődést!

 

 

2. Életre rendelve

A 148. zsoltár döbbenetes világnézete

 

A 148. zsoltár az Úr dicséretét demonstrálja. Olyan hatást kelt az egész, mintha a zsoltárost Isten egyik szolgája a teremtett világ minden szegletében hirdetné. Mi több, kürtszóval adna jelet mindenkinek, aki csak hallja, hogy Isten dicsőségét adja tovább. Melyik Istenét? Jehova Istenét. ALLELUJA! Hirdeti ezt a Káldi-Neovulgata és a Kecskeméthy István fordítás, kissé más fogalmazásban az Új Világ fordítás is /Dicsérjétek Jahot!/. Én a Káldi-Neovulgata szövegváltozat szerint elemzem a 148. zsoltárt. Ez a zsoltár első olvasásra nem nagyon különbözik a többitől. Az ókorban élő zsidókhoz szól, akik Istenük nagy tetteit szívesen mesélték el gyermekeiknek és egymást is buzdították, amikor a hitetlenek feletti győzelmeiket beszélték el. Máskor a kegyelmes és irgalmas Istent mutatták be hangszerekkel kísért énekeikben, vagyis a zsoltárokban. Azonban az olvasónak feltűnhet, hogy ennek a zsoltárnak mintha nagyon kevés mondanivalója lenne. De az is megfordulhat a fejében, hogy valami nem szokványos dologról van itt szó, csak a szóhasználat miatt nem mindenki próbálja az egész zsoltár tartalmát megkeresni. Pedig a kutya itt van elásva! Károli fordításában azt kommentálják, hogy Az egész világ Istent dicsérje! Nem ab ovo kifogásolni akarom a tartalmi elemzést, csak hiányosnak tartom, mert ha az lenne a címe, hogy a teremtményei dicsérjék Istent, akkor közelebb lettek volna az igazsághoz és a mondandóhoz. A zsoltár természetesen azzal fejeződik be, amivel kezdődött. ALLELUJA! Ami még az első olvasásra feltűnő lehet, hogy a 148. zsoltár elejétől a végéig egyetlen hosszú felsorolás. Na ebből a szempontból már jóval kevesebb zsoltárhoz hasonlít. Alább az elemzésre váró szöveget olvashatják.

 

1. ALLELUJA! Dicsérjétek az Urat az egekből, dicsérjétek őt a magasságban!

2. Dicsérjétek őt, angyalai mind, dicsérjétek őt, seregei mind!

3. Dicsérjétek őt, nap és hold, dicsérjétek őt mind, ragyogó csillagok!

4. Dicsérjétek őt egek egei, és minden vizek az ég felett

5. dicsérjék az Úr nevét! Mert ő parancsolt és azok létrejöttek,

6. felállította őket mindörökre, s el nem múló törvényt szabott nekik.

7. Dicsérjétek az Urat a földről, sárkányok és mélységes vizek mind!

8. Tűz, jégeső, hó, fagy és szélvihar, amelyek parancsát teljesítik;

9. Mindnyájan ti hegyek és halmok, gyümölcstermő fák és mind a cédrusok,

10. Vadállatok és minden állat, csúszómászók és szárnyasok,

11. Föld királyai és mind a népek, fejedelmek és mind, bírái a földnek,

12. ifjak és szüzek, vének és gyermekek,

13. dicsérjék az Úr nevét, mert csak az ő neve magasztos. Fönsége felülmúlja az eget és a földet,

14. és hatalmat adott népének. Dicséret minden szentjének, Izrael fiainak, a népnek amely hozzá tartozik. ALLELUJA!” Káldi-Neovulgata

 

Ha közelebbről is megvizsgáljuk ezt a rövid verset észre kell vennünk, hogy összesen 7 ige szerepel benne, a dicsérjétek pedig többször is. A többi 5 ige magáról a teremtésről szól: parancsolt, létrejött, felállította, szabott, teljesítik. A felülmúlja szó a kakukktojás, mert ez az egyetlen olyan ige, amelyik a Teremtőről mond valamit. Szóval, itt egy olyan versike olvasható, amely a teremtést beszéli el részletesen, mert a felsorolásban a teremtett dolgokat kell látnunk. Na itt lehet egy nagy hibát elkövetni, ha azt hisszük, hogy az ember által megszabott élő-élettelen felosztást szükséges lehet oda érteni, ahová ez nincs odaírva. Ha a szót fontosnak vesszük, mert hiszünk abban, hogy amennyire lehetséges, az Örökkévaló pontosan fogalmazva akarta átadni üzenetét az embereknek. A 148. zsoltárban a dicsérjétek ige elméletileg minden sorban szerepel, csak azt nem írták oda, mert ez akadékoskodásnak tűnhetne, hiszen a valós értelmezésről másra helyezi a hangsúlyt. Netalán az éneklésre, ahol a ritmus és rímek szépen összecsengenének. De attól, hogy nincs odaírva, hozzá lehet gondolni azt, hogy dicsérje őt...

Mielőtt az elemzéshez hozzákezdenék, a 6. vers előzetes értelmezését tartom fontosnak. A SZIT fordításban olvasható a legjobban használható elképzelés: „Odaállította őket minden időkre, törvényt szabott nekik, amely el nem évül.” SZIT Zsolt. 148,6 Ez azért helyes felfogás, mert nem akarja, hogy az eleve elrendelés tana a zsoltárt túlságosan megszabja, sőt szétfeszítse. De kinek, minek kellett felállítani örökkévaló, el nem múló törvényt?

Az angyaloknak, égi vagy mennyei seregeknek, nap, hold, fényes csillagok, az egeknek egei, az egek fölötti vizek (szerintem ezek a felhők, amelyeket még nem láthatunk ha túlságosan magasan vannak, például a sztratoszférában). Az 5. versben a zsoltáríró az eddigiekben felsoroltaknak mondja, hogy dicsérjék az Úr nevét. Azért, mert ők a teremtmények és hát az nyilvánvaló, hogy képesek is hálájuk kifejezésére, mert egyébként nem lenne értelme dicséretről gondolkozni és azt elvárni. A felsorolásból a 3-4. versben lehetne arra gondolni, hogy azok nem élő teremtmények és azok aztán csak azt tudják tenni, amire alkotójuk rendelte őket. Ez lehetséges válasz, de nekem már az agyamra megy, hogy a Bibliában minden kérdésre a válasz nem más, minthogy egy nem emberi létező személy az okozója a világban megismert jelenségeknek. Tudjuk, hogy a halál is személy, a bűn is nagyon gyanús, a földrengések, a viharok sem a természet jelenségei, hanem a természetet magára öltő Isten megnyilvánulásai. Ha valahogy nem került volna az agyamba az, hogy a legtöbb természeti jelenséget folytonosnak képzeljem el, akkor nem tudtam volna újszerű elméletet megalkotni. Hiába a negatív érzések, ha nincs magyarázatom, akkor csak nem szeretném tudni a valóságot. Ha van magyarázat, akkor egyrészt gondolkoztam, másrészt valahonnan ismerem a természetet, csak nem mindig reprezentálják a megfelelő dolgokat a megfelelő jelenségek. Ehhez az igazságkeresés vágya is kapcsolódik, nemcsak a szenzáció, vagy a követelmény valamely szintje.

Valamikor hallottam én olyasmiről, hogy a rendszereket csoportosítani lehet szervezettségük alapján. Így vannak kezdetleges rendszerek. pl. kezdetleges csillagrendszerek. Ilyenek a csillagbölcsők. Rengeteg csillag lehet egymás közelében, szinte egymás hegyén hátán. Számukra ez az állapot nem marad így, mert a gravitáció miatt és során összeolvadnak más csillagokkal. Később egy hatalmas csillag keletkezhet a csillagbölcsőben. Akár a Tejútrendszerünk központi magját is említhetném. Ez a rendszer eredetileg kaotikus volt. A csillagok az életüket azzal fejezik be, hogy hatalmas tömegű, láthatatlan parányi, vagy nagyobb testté húzódnak össze. A rendszer sok változáson ment keresztül, mire egy fekete lyuk, vagy fekete törpecsillag keletkezik. A fekete lyuk rendkívül fejlett rendszerszerveződés eredményeképpen alakul ki. Mi is, ahogy a tudományban mások teszik, beszélhetünk alacsonyan vagy magasan szervezett rendszerekről. Ezt a fogalomrendszert még általánosabb dolgokra is kiterjeszthetjük. Az élő-élettelen csoportosítás helyett gondolhatunk szabadsági fokokra, amely az alacsonyan szervezett rendszerekben kisebb függetlenséget jelent, mint a magasan szervezett, vagyis fejlett rendszerekre jellemző. Ezt a sablont már rá lehet helyezni a 148. zsoltár 1-4. verseire. A nap és a hold nem valószínű, hogy a mindenki által ismert égitestre vonatkozna. Inkább mennyei, vagy égi teremtmények önálló csoportjai lennének ezek is. Többek között a Máté 24,29 és a Csel. 2,20, Jel. 8,12 figyelembe vételével mondhatom ezt. Az egek egei szerintem helyet jelentenek, ahogy az ég is a mennyet jelenti. Az egek egei-ben lakók dicséretéről énekelhet a zsoltár! A felhő, amely az ég felett való vizeket is jelenti, nem egyszer szolgálja azt, hogy Isten megjelenjen benne /2Móz. 16,10; 2Móz. 34,5; Jób 26,9; 2Sám. 22,12-14; Zsolt. 68,35; Zsolt. 89,7; Zsolt. 104,3/. Bár a Teremtő a felhővel egészében sosem azonos. Itt fontos lesz megállni pár gondolatra. Itt már a természeti jelenségeknél tartunk. Nemcsak a felhő, de a szél, a vizek, folyó, eső, hó és még egyéb dolgok is egyértelműen természeti dolgok. Mint ilyenek természeti törvényeknek engedelmeskednek. Ezekhez is rendelhető valamely szabadsági fok. Itt arról nem lehet szó, hogy a természeti jelenségben megjelenő, vagy mint ruhát magára öltő szellemi lények dicsérete történjen meg, vagyis ők dicsérnék Jehova Istent. Ide is kell agyi teljesítmény, hogy belássuk azt, hogy a felhők nem élőlények, de többek annál, mint az élettelen tárgyak, amelyeknek leggyakrabban annyi szabadsági foka sincs, hogy mozoghassanak. Itt nemcsak a mozgásról van szó, ez csak viszonyítás. Egy tanulmányomban, amely földrajzi és időjárási dolgokkal foglalkozik rámutatok majd, hogy olyan bonyolult mozgása van egy tornádónak, portölcsérnek, vagy ciklonnak, hogy azt csak valószínűségi egyenletekkel lehet leírni. De csak azért, mert többre nem vagyunk képesek!

Lehet, hogy ha tudnánk, hogy nem véletlen az, ha valamely emberbe belecsap a villám, vagy természeti katasztrófa súlyt gyakran egyazon földrajzi helyen az Isten jóváhagyásával, esetleg általa kiváltott mechanizmusként történik meg, akkor nap mint nap félelem szállna ránk. Ez egy keresztyénhez nem illő tulajdonság. Tehát az sem véletlen, hogy életem első felében nem gondoltam arra, hogy egy mennydörgésnek mik lehetnek az okai és milyen kilátásokkal lehet számolni! De most már nem kételkedhetek. Ez is Isten Szava hozzám: „Híveinek lábait megoltalmazza, De az istentelenek setétségben némulnak el, Mert nem az erő teszi hatalmassá az embert. Az Úr, a kik vele versengenek, megrontja, Mennydörög felettök az égben, Az Úr megítéli a földnek határait, Királyának pedig hatalmat ad, És felemeli felkentjének szarvát!” 1 Sám. 2,9-10

A felhőre tehát alkalmazni kell azt, hogy olyan és annyi szabadsági fokot kapott Istentől, hogy képes arra, hogy a dicsőséget ne csak a működésével, hanem saját akaratából, saját szájával vagy ahhoz hasonló valamivel fejezze ki Teremtőjének. Hihetetlen és meseszerű a dolog? Hogy esett meg az, hogy a Japán katasztrófa /a nagy tóhokui földrengés. 2011 03. 11./ után, amely tavasszal volt már nyáron 3 nap alatt 1500 mm csapadék esett. Nagyon remek időzítés, hogyha Isten büntetni szeretett volna. Azóta tudjuk, hogy ilyen dolgok nem véletlenek. Vagy most 2013.-ban, újra közelébe került a Föld ahhoz, hogy az USA-ban a nyári hőség során megdőljön az abszolút melegrekord a Halál-völgyben. Most, amikor a meteorológia állandóan más hőmérsékletet mond be, mint amit mérhetünk, tudjuk, hogy vannak helyek a Földön, ahol 80-90°C is van /sivatagok/! Ugyanez negatív hőmérséklet is lehet. Hazánkban az elmúlt 2-3 évben voltak az Alföldön olyan települések, ahol 3-4 hónapig sem hullott mérhető csapadék. Ez nem az időjárás változékonysága, mert abszolút rekordok dőlnek meg évente 20-30 esetben! A dolog ráadásul magas szervezettséggel bír, alig tudjuk kezelni az időjárási adatokat, vagy előrejelzéseket. Új elméleteket olvasni, mert a régiek nem jók. Viszont az újak ellentmondanak a régi elméleteknek. Ez viszont öreg hiba.

A 7. versben olvasható a sárkányok és a mélységes vizek, amelyek szintén képesek dicsérni a Teremtőt. Régebben a sárkányok említése miatt került olyan helyzetbe a Biblia, hogy a legtöbb embernek a mese ugorjon be. De éppen a vallástalan ember tudja és hiszi leginkább, hogy minek mi az oka. Mintha csak ismernék Istent. Ismerik is. Ő rendeli ki gonosz szolgáit a démonokat az akarata érvényesítésére. Onnan való ez a tudás / Jak. 2,19/. Sárkányok márpedig léteztek, csak dinoszaurusz néven hívhatjuk őket. De lehet, hogy más vízi szörnyetegre kellene gondolnunk. Pl.: Bálna, cápa.

A 8. versben említik: égi tűz /helyesen/, jégeső, hó, köd, szélvihar. Ezek időjárási jelenségek. A tűz lehet vulkanikus eredetű is. Ki tudja! Az időjárási jelenségek nem olyan buták, mint a satu, vagy a televízió. Mert még most sem ismerjük teljesen ezeket a természeti jelenségeket. A hegyek és a halmok is olyan magasan szervezett rendszerek, amelyek intelligenciája valamivel a hagyományosan élőnek tartott szervezetek alatt marad, de nagyobb, mint bármely ember alkotta tárgyé! A logikus az, hogy ha visszafelé haladunk, akkor legkevésbé intelligensnek az angyalokat tarthatjuk. A 9. verstől már a növények, majd azt követően az állatok kerülnek említésre. Ők vajon megköszönik létüket Istennek, sőt dicsérik őt? Ezt hogyhogy nem lehet tudni biztosan, ha őket intelligens élőlénynek tartjuk? Na ugye, ezt mondom én, alig tudunk valamit az élőlényekről, noha így is milliószámú oldalt írtak róluk a könyvekben. A legfontosabb kérdést itt találjuk meg, mert keressük. Higgyék el, ők is tudják, vadak, barmok, férgek, szárnyasok, ki teremtette őket. Meg is köszönik, hiszen az embernek is hálásak tudnak lenni az állatok. Ezt kifejezhetik a teremtőjüknek is! A 11. verstől az emberek különböző csoportosításai szerint lettek felkérve arra, hogy dicsérjék Istent. Vajon a hitetlen nem tudja megtenni ezt? Most még lehet, hogy nem, de végül minden térd meghajol. Ezért a végén én is csak azt mondhatom minden olvasónak, hogy dicsérje Istent és ha tudja szolgáljon is neki. Ahogy Mózesnek ezt tételről tételre elmondta. Az ő népétől pedig egyre többet és többet vár el. Ebben van az emberi lét nagysága. A legkifinomultabb szervezet, maximális szabadságfokkal Istennek hűséges, alázatos szolgája akar lenni, saját döntése szerint. Ezzel lemond a nagyságáról, a működéséről, azért, hogy szent lehessen, hogy az Atya majd jó embernek mondja és további örökké tartó életet kapjon. A 14. vers azért jót is tartogat a szabadságáról lemondó népnek, a hébereknek. Őket maga Isten dicséri és magasztalja. De egyébként pedig 'dicsővé teszi minden hívét' MBT. Zsolt. 148, 14

 

Vége

Folytatás az 5. oldalon

 

 


FalusiVakáció csoport

Szeretnél egy ilyen weblapot teljesen ingyen?
Ez a weboldal a Nanoweb honlapszerkesztővel készült.
© Minden jog fenntartva.